כל מה שרציתם לדעת על גמלת סיעוד

למי מגיעה גמלת סיעוד, מהם התהליכים לקבל אותה ומדוע הדרך אליה נתפסת כאתגר משמעותי? 

אישה במשרד
את הבקשה לקבלת גמלת סיעוד מגישים למשרדי הביטוח הלאומי.

גמלת סיעוד היא אחת מבין הזכאויות שעשויות להינתן לאנשים בגיל פרישה, אשר ניצבים בפני קשיים בתפקוד יומיומי ונדרשים לעזרה בביצוע פעולות בסיסיות. פעולות אלה יכולות להיות רחצה, הלבשה, הכנת מזון וכדומה. מי שזכאי לקבלת הגמלה יכול לממש אותה במספר דרכים, החל ממוצרים נדרשים, דרך שירותי כביסה ועד ללחצן מצוקה. בחלק מהמקרים, ניתן לבצע המרה של השירותים בסכום כספי שגובהו קבוע בחוק, או לקבל שירותי סיעוד וסכום כספי באופן משולב.

כיצד נקבעת זכאות לקבלת גמלת סיעוד?

הזכאות לקבלת גמלת סיעוד מותנית במספר תנאים:

  1. גובה ההכנסות
  2. רמת התפקוד של הפונה

כיצד נמדדת רמת התפקוד?

לצורך בחינת רמת תפקוד, מתבצעת בדיקת "מבחן תלות" שנערכת על ידי גורמים מטעם הביטוח הלאומי. אותם גורמים מגיעים אל ביתם של המעוניינים בקבלת הגמלה, לצורך בחינת מקום המחייה שלהם ומצבם הגופני. כל מועמד לגמלה מתבקש בדרך כלל לענות על מספר שאלות ולבצע פעולות שונות, בכדי לוודא שאכן מצבו העדכני דורש סיוע של אחרים. הערכת התלות נמדדת בהתאם למספר רמות, כאשר הרמה הראשונה מעידה על תלות גבוהה, השנייה על תלות גבוהה מאוד והשלישית על תלות מוחלטת בסיוע.

באיזה אופן יש להגיש את הבקשה לגמלת סיעוד?

טרם הגשת הבקשה יהיה על המעוניין לבצע את בחינת רמת התפקוד, ולאחריה להמתין להחלטת הביטוח הלאומי בנוגע לרמת התלות ולשיעורי הזכאות שלו. עם קבלת ההחלטות, הוא יוכל להגיש את הבקשה למשרדי הביטוח הלאומי.
כמו שניתן להבין, מדובר בתהליך מורכב ולא פשוט, על אחת כמה וכמה כשמי שנדרש לבצע אותו מתמודד עם קשיי תפקוד ברמות משתנות. על מנת להקל על מגיש הבקשה בכל הקשור לנושאים הבירוקרטיים, לענות על שאלות ולמנוע סרבולים, ניתן להיעזר בשירותי חברות מימוש זכויות רפואיות כמו לבנת פורן. נציגי לבנת פורן מנוסים בשלבי התהליך ובמיקסום סיכויי ההצלחה, ולכן יכולים לסייע לזכאים לקבלת גמלת סיעוד לצלוח את הדרך אל היעד.

You may also like...

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *