בחירת מזרונים לשינה טובה יותר

אין ספק שנדודי שינה היא אחת התופעות הקשות והמפריעות ביותר שיש, איך נפתרים מתופעה זו?

אנשים הסובלים מהפרעות שינה למיניהם, מתקשים לישון שינה איכותית חסרת הפרעות ואחידה, והדבר אכן משפיע עליהם בתפקוד הנורמטיבי בחיי היום יום. 

הפרעות שינה כאלה ואחרות יכולות להגרם ממגוון סיבות, בין היתר מלחץ, חרדות, כאבי גב ועוד. אחת הסיבות המרכזיות אשר ממנה נובעת הבעיה המדוברת היא שינה על מזרונים שאינם איכותיים.
מזרונים איכותיים מספקים תמיכה טובה לגב ולגוף שלנו, ושומרים עלינו בריאים יותר וחזקים יותר. תמיכת המזרון מתבצעת באופן שווה בכל חלקי הגוף, ובכך מחלקת את הלחץ הטבעי שמופעל על הגוף בזמן השינה. מחקרים הראו ששינה על מזרונים איכותיים ברמה גבוהה, יכולים להבטיח שינה רציפה יותר, ועם הרבה פחות הפרעות מיותרות באמצע הלילה. 

לישון כמו תינוק
מזרון לשינה כמו תינוק

מעבר לכך, לא פעם, מומחים מזכירים כמה חשובה הבדיקה האישית בעת קניית מזרונים. כל אדם הרי בנוי באופן שונה מאחר, ועל כן, וודאי יעדיף סוג מזרן שונה אשר בשבילו יהווה כאופטימלי ביותר. לשם כך ממליצים המומחים תמיד לנסות את המזרונים בעצמנו טרם הקנייה, לשכב עליהם ולבדוק האם נוח לנו והאם אנחנו מרגישים תמיכה מספקת לכלל חלקי הגוף. 

כאשר מדובר במזרונים הנקנים לזוג למשל, חשוב מאוד למצוא סוגים של מזרונים שבנויים לשינה של שני אנשים עליהם. כלומר, שכאשר צד אחד זז במיטה במהלך השינה, הצד השני אינו מרגיש כלל את התזוזות, מה שאינו יכול לפגוע בשנתו העמוקה. לשם כך נוצרו מזרונים אורתופדיים מיוחדים, בעלי קפיצים מבודדים האחד משני, אשר מונעים את ההפרעה הזו. 

כיום, ניתן למצוא מספר סוגים של מזרונים, אשר יוכלו לשדרג את השינה שלכם, ולהוות לכם חוויית שינה איכותית ועל רמה:

הסוג הראשון הוא מזרונים העשויים מחומר הלטקס. מדובר למעשה במזרון, שעליו מולבשת שכבה עליונה שעשויה מלטקס (חומר טבעי המופק מגומי). ללטקס קיימים יש יתרונות עיקריים: הוא יכול לגרום לדחייה של קרדית האבק (במיוחד עבור האלרגים שבינינו), ובנוסף לכך הוא גם מנדף זיעה. מזרון לטקס נחשב כמזרון מומלץ.

הסוג השני הינו מזרוני ויסקו. חומר הויסקו, בדומה לחומר הלטקס נחשב גם הוא כמנדף זיעה. עם זאת, אחד היתרונות הבולטים של הויסקו הינו היכולת המופלאה שלו להתאים את עצמו למבנה הגוף של מי שישן עליו באופן ספציפי ואישי. בזכות ההתאמה האישית הזאת, תוכלו להרגיש נוחות מירבית שייחודית רק למבנה הגוף שלכם, מה שיכול בהחלט להבטיח לכם שינה עמוקה ללא הפרעות רבות. 

הסוג השלישי הינו מזרוני קפיצים. מזרונים אלה הינם מזרונים שבתוכם קיימים קפיצי ברזל, שעשויים בדמות שעון חול. במקרה של מזרוני קפיצים קיימים שני סוגים: מזרוני קפיצי רשת, אשר בנוי משורה של קפיצים משלובים ותחומים סביב באמצעות מסגרת ברזל. הסוג השני של קפיצים הם קפיצים מסוג שרוול. קפיצים אלה מבודדים ומוכנסים כל אחד לשרוול מיוחד אשר מבודד אותם משאר הקפיצים. 

אם כן, בעת קניית מזרונים, רצוי לא להתפשר יותר מידי, על מנת להבטיח לעצמכם איכות חיים. מזרון טוב יכול בהחלט לשפר את מצבם הבריאותי ולגרום לכם לשינה עמוקה וטובה בכל לילה מחדש. 

You may also like...

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *